Revisjon 99 – lansert 14.09.2023
Ny versjon av Cordel 2.0 er nå tilgjengelig, nedenfor kan du lese mer om nyhetene og endringene:
- Tidligere var det maks antall tegn 30 på passord for FTP-oppkobling mot leverandør for å laste ned prisbok, rabattfil, autofakt, bestilling og pakkseddel. Det er nå mulig å skrive inn flere tegn.
- Cordel kan nå integreres med EL-inn.
- Ordre sendes til EL-inn gjennom en «Send til EL-inn knapp»
- Data kommer tilbake i Cordel gjennom «Håndholdtregister» knapp
- Det er innført funksjon for å sende tilbud og pakker fra Cordel 2 til Cordel WEB. Dette for å klargjøre for fremtidig kalkulasjoner i web-plattformen
- I spesielle tilfeller kunne enkelte prosjekter få kalkulert prisstigning selv om det ikke var satt på. Løsningen her er en endring på id-nummeret foran prisindeksen. For å gjennomføre denne endringen må bruker slette SSB-indeksene som ligger i registeret og så importere de på nytt. Da vil ikke lenger indeks 0 eksistere. Legg merke til at ved å utføre denne operasjonen må SSB indeks velges på nytt på aktive prosjekter.
- Det er innført en ny innstilling på autofakt; «Tillat godkjenning av autofakt tilhørende andre saksbehandlere». Dette vil muliggjøre at hver enkelt bedrift kan sette innstillingen for om en saksbehandler skal kunne godkjenne autofakter på vegne av andre eller ikke. Innstillingen finner du under «Hele meneyen» à «Leverandørreskontro» à «Autofakt» à «Konfig» à «Konfigurasjon autofakt»
- Feltet for leveringsbetingelser kommer nå med i EHF bestilling
- Korrigert summering av spesifikasjoner hvis det var registrert innhold rett på bygningsdel eller hovedpost uten underposter.
- Korrigert en feil ved scanning av strekkoder i kontantnota som kunne føre til at knapperad ikke fungerte
- Korrigert en feil som førte til at varer/timer viste dobbelt ved let i medgått register.
- Ved bruke av PageUp/PageDn blir teksten i feltet igjen markert
- Korrigert en feil som i spesielle tilfeller førte til at duplikate bilag kunne bli opprettet fra autofakt.
- Korrigert en feil ved lagring av avtaler i personalplan relatert til butikkordrer.
- Korrigert en feil som kunne oppstå dersom bruker registrerte materiell/timer på perioder som hadde annet tidsintervall enn valgt periodeinndeling på ordren (gjelder kun dersom man har valgt å dele opp fakturagrunnlaget på en regningsordre med periodeinndeling). Det er også lagt til en advarsel dersom bruker prøver å endre periodeinndeling i ordremetoden dersom det allerede eksisterer en eller flere perioder i ordren.
- Korrigert en feil ved import av remittering eller manuelle autofakt filer hvis filbane var lengre enn 121 tegn. Fungerer nå med opptil 1022 tegn i filbane.
- Korrigert feil som førte til at programmet krasjet ved spesielle tilfeller når bruker åpnet notat/dokument på ordre
- Det er gjort flere endringer og forbedringer på datavarehusuttrekket:
- Korrigert feil som førte til at ikke alle bilag ble sendt til Datavarehus ved spesielle tilfeller
- Korrigert feil som kunne føre til at navn på kunder ble feil ved eksport til Datavarehus.
- Innført sjekk på oppdatert dato på sending av kunder/leverandører/bilag til Datavarehus.
- Endret slik at hvis regenerering kjøres på Datavarehus sendes alle kunder og leverandører og ikke bare dem som har vært modifisert siden regenereringsdato.
- Innført sending av vedlegg på bilag ved eksport til Datavarehus
- Det er gjort flere korrigeringer i integrasjonen med iizy:
- Korrigert en feil i Iizy eksporten som kunne resultere i -7 melding.
- Korrigert en feil i Iizy eksporten hvor det kunne bli sendt ugyldige tegn i XML filene.
- Korrigert hvilket felt blir eksportert som Antall til iizy, var pakn.antall er nå mengde.
- Tidligere ble feltet for «pakningsantall» benyttet for eksport av antall til iizy, dette er nå endret til å benytte feltet «mengde»
- Det er fjernet sending av vedlegg på åpne poster i sending til Iizy. (Vedlegg kommer fortsatt med når faktura eksporteres)