Revisjon 100 – lansert 21.09.2023
Ny versjon av Cordel 2.0 er nå tilgjengelig, nedenfor kan du lese mer om nyhetene og endringene:
-
- GLADNYHET! Vi har nå innført fritekst-søk på flere plasser i Cordel 👍
Fritekst-søk aktiveres ved å trykke «*» når man står i et av søkefeltene hvor dette er innført. Dette gjør det mye enklere for deg som bruker å finne frem til for eksempel riktig kunde, leverandør, tilbud, ordre eller bestilling. Det er forskjellige felter (kolonner) det er mulig å benytte seg av fritekst-søk på avhengig av hvilket register du står i:
- Kunderegister
- Navn (Kundenavn)
- Leverandørregister
- Navn (Leverandørnavn)
- Tilbudsregister (Kalkulasjon/Tilbud og Prosjektanbud)
- Kundefelt (Kundenavn)
- Stikkord
- Ordreregister (serviceordre, prosjektordre, butikkordre og salgsordre)
- Kundefelt (Kundenavn)
- Stikkord
- Fakturaregister
- Navn (Kundenavn)
- Bestillingsregister
- Leverandørfelt (Leverandørnavn)
- Stikkord
Når du benytter deg av fritekst-søk har vi valgt å vise de 30 første treffene for å sørge for at søket går så raskt som mulig og gir så gode treff som mulig. Finner du ikke det du søker etter, kan du fortsette å skrive for å få frem enda mer presise søketreff. Når du benytter deg av fritekst-søk i et av ordreregistrene vil du i tillegg få valgmulighet på ordredato. Du kan da velge å vise ordre:
- Ingen begrensning på ordredato
- Siste 12 måneder
- Siste 3 år
- Siste 5 år
- Siste 9 år
Etter du har søkt kan du klikke deg inn på aktuelt treff. Du kan også avbryte etter du har benyttet fritekst-søk (hurtigtast Esc) og beholde treffene dine i listen. For å fjerne treffene og gå tilbake til full liste tar du enkelt vekk krysset for fritekst-søk.
Eksempel fra ordreregister med fritekst-søk på «brygge» i kundenavn og visning av ordre fra de siste 12 måneder:
- Det er innført varsel før sletting av en sjekkliste dersom det benyttes Cordel KS|HMS integrert med Cordel 2
- Det er endret navngivning av filer opprettet fra sjekklister i Cordel KS|HMS til å inkludere både navn og beskrivelse av sjekklisten. Dette gjør at dersom en bruker endrer beskrivelsen på sjekklisten til å omfavne navn på rom i bygget eller liknende, vil dette nå bli en del av navnet på PDF filen av sjekklisten.
- Antall bestillingskontoer på leverandørkortet er økt fra 50 til 200. Dette tilgjengeliggjør mulighet for å ha flere bestillingskontoer hos en enkelt grossist lagret på leverandøren for å sørge for å enklere velge korrekt bestillingskonto ved bestilling av varer gjennom Cordel.
- Egendefinerte felt er nå inkludert i overføring til Datavarehus API’et.
- Dette er innført som en liste av felter på de eksisterende objektene. Listen inneholder navn(tekst), type(heltall), og verdi(tekst) på hvert felt. Om dette skal brukes av datavarehus (f.eks. Power BI) i andre enden må forutsetningen være at navn er unik identifikator på feltet (ledetekst i Cordel 2). Type må også være likt på feltet definert i Cordel (Alfanumerisk, Numerisk, Dato, Ukenummer, Meny, Flervalgsmeny). Valgt menyvalg på Meny og Flervalgsmeny kommer ut som tekst i feltet 'verdi'
- Alle kunder og leverandører overføres nå til datavarehuset ved førstegangseksport.
- Det er rettet opp i en bug som kunne forårsake feil ved henting av kundekontoer dersom kunden ikke ble funnet i Cordel WEB (for de som har integrasjon med Cordel WEB, som f.eks. Cordel KS|HMS)
- Korrigert en feil som kunne føre til at std. påslag på timer ble feil på tilleggsordrer
- Korrigert en feil som førte til at hvis tekst ble wrappet til ny linje ble raden ikke forstørret i let modus.
- Korrigert en feil som førte til at import av efo/nelfo autofakt fil hvor tomme-tegn(") tilfeldigvis var første tegn i beskrivelse av en vare, kunne feile.
- Korrigert en feil som førte til at MVA-kode 41-45 ikke ble vist når disse kunne brukes.
- Korrigert en feil ved sending av bilag til Datavarehus.
- Korrigert en feil som kunne føre til at prisimport (oppdatering prisbok) i enkelte tilfeller ikke fungerte.
- Det er korrigert en feil som kunne føre til krasj ved timeregistrering når en trykket «Lagre» eller «Neste» uten å gjøre endringer, etter å ha trykket «Neste» etter en registrering.
- Korrigert en feil som kunne føre til at «Neste»/«Forrige» ga feil timeregistrering i forhold til valgt sortering i Timeregistrering/Mine registreringer.