Revisjon 117 – lansert 05.12.2024
Ny versjon av Cordel 2.0 er nå tilgjengelig, nedenfor kan du lese mer om nyhetene og endringene:
- Innført nytt felt på kunder som indikerer om kunden er person eller en organisasjon
- Innført sending og mottak av avtaler i personalplan til Elinn.
- Innført kryss i konfigurasjon for håndholdt som indikerer om ordrer automatisk skal sendes til Elinn ved opprettelse. Dette medfører noen nye påkrevde felt i vinduet for ny ordre.
- Innført støtte for å opprette leverandører som ikke eksisterer i leverandørregisteret når det kommer inn en faktura fra Compello med ukjent leverandør.
- Innført knapp i notatfaner som lar brukeren plukke inn standard tekster.
- Fjernet avrunding til nærmeste krone når brukeren taster inn rabattprosent på timer i standard timeavtaler.
I denne versjonen har vi også utført feilrettinger og forbedringer. Se oversikten nedenfor for detaljer om korrigeringer:
- Korrigert en feil ved utskrift av spesifikasjon til fil/Excel, der poster i avsnitt/pakke/NS-kode kunne bli lagt til flere ganger i filen.
- Korrigert en feil ved import av varer fra VVS Norge, der linker til produktinformasjon ikke ble korrekt importert.
- Korrigert en feil ved endring av timekategori på registrerte timer, som kunne føre til at antall på lønnsarter ikke ble oppdatert riktig.
- Korrigert en minnelekkasje ved forhåndsvisning av vedlegg på utskrifter, som kunne resultere i at programmet til slutt avsluttet.
- Korrigert en feil ved import av anlegg fra Elinn, der data kunne bli importert feil.
- Korrigert ulike databasefeil ved endring av flere linjer i akkumulert visning i spesifikasjoner.
- Korrigert tekst i meldingen ved sletting av brukere for bedre presisjon.
- Korrigert en mulig feil ved utskrift av to kvitteringer, som oppstod etter å ha svart "Ja" på spørsmål om dette.
- Korrigert en mulig feil ved opprettelse av fritekst i spesifikasjoner, der teksten som ble skrevet ikke ble lagret.
- Korrigert en feil der kundenavn ikke ble riktig lagt til i overskriften på redigeringsvinduet for ordre, kunde og faktura.
- Korrigert en feil som gjorde det umulig å åpne en tilleggsjobb i enkelte tilfeller.
- Korrigert en feil hvor valg av standardtekst dukket opp to ganger, ved bruk av den nye knappen i notat på ordre.
- Korrigert en feil som gjorde at eFaktura-privat sending ikke fungerte som forventet.
- Korrigert en mulig feil hvor "Til timebank"-krysset ble feilaktig satt, ved endring av timekategori i enkelte tilfeller.
- Fjernet ventemelding (WaitForm) ved oppdatering fra Elinn i personalplan, dersom importen fra Elinn ikke inneholdt noen nye poster.