For å kunne eksportere fakturaer og betalinger til et eksternt regnskapssystem, må det opprettes først en eksportdefinisjon hvor ulike nødvendige parametere kan spesifiseres.
Du finner eksportdefinisjoner i Hele menyen -> Faktura/Kundereskontro -> Eksport til regnskap.
For å opprette ny definisjon, følg disse trinnene:
- Klikk på “Ny”-knappen og velg "Opprett ny blank definisjon"
-
Skriv navn på definisjonen.
- I feltet Format ved bruk av nedtrekksmeny velg regnskapssystem som skal eksporteres til.
- Angi ønsket filsti og filnavn der eksportfilen skal opprettes fra Cordel.
- Kryss av for hva du ønsker å eksportere (fakturaer, betalinger, bokførte purringer) og om du vil inkludere ordrenummer og/eller avdeling.
- I MVAkoder-fanen kan du legge til MVA-koder som brukes i regnskapssystemet. Hvis deres regnskapssystem bruker spesifikke koder for forskjellige bilagstype, kan du også legge dem til her.
- Når alt er konfigurert, trykk på “Lagre Definisjon”.
For å endre en eksportdefinisjon, følg disse trinnene:
- Plasser markøren på den aktuelle definisjonen og klikk på Velg-knappen.
- Gjør nødvendige endringer og klikk på Lagre definisjon-knappen.
Informasjon om hvordan du bruker eksporten finner du her.
Tips! Det vil også være hensiktsmessig å undersøke hvilke data deres regnskapssystem kan importere, samt hvilke krav som stilles til eksportfilen.