Henvendelser er en måte å få inn oppgaver, gjøremål og andre beskjeder (både internt og fra eksterne kontakter) i et system. Kast de gule lappene! Det er ikke et krav til at kunden ligger i kunderegisteret i Cordel for at du skal kunne registrere en henvendelse. Så her kan man legge inn alle henvendelser som kommer til bedriften, sette på tidsfrister og legge til saksbehandler. Alle aktiviteter blir loggført (hvem som oppretter henvendelsen, endring av saksbehandler osv) i fanen «Logg (F3)». Du har også mulighet til å skrive inn notater under fliken «Notat (F4)», legge inn dokumenter (f.eks. e-poster, bilder osv) under fliken «Dokument (F5) og sjekklister under fliken «Skjemaer (F6). Du kan nekelt opprette kunden på bakgrunn av informasjonen du har lagt inn i henvendelsen ved å trykke på knappen «Opprett kunde». Alle henvendelser vil i oversikten til en hver tid være sortert etter tidsfrist.
Slik går du frem for å opprette en henvendelse:
- Klikk på «Hele menyen» – «Salg / Kalkyle» – «Henvendelser»
- Klikk videre på «Ny» for å opprette en ny henvendelse eller klikk på «Konfig.» for å endre på innstillinger i registeret
- Registrer aktuell informasjon under de forskjellige skillekortene
- Du har også mulighet til å sende e-post og sms direkte fra henvendelse eller opprette kunde, tilbud og ordre.
- Arkiver relevante dokumenter under «Notat (F4)» eller «Dokument (F5)»
- Velg «Lagre» når det utført eller [Esc].
Det er mulig å endre på oppsettet, kategorier og saksbehandlermeny under «Konfig» .
«Konfigurasjon henvendelser» | Her kan du endre på tidsfrister for å få oversikt når henvendelsen ble opprettet. Henvendelsene skilles ut i fra 3 forskjellige farger: Gul – Dagens dato Rosa – Forfalt Hvit – Frem i tid |
«Kategorier» | Her kan du opprette nye kategorier. For eks. Reklamasjon, Befaring, Service etc. |
«Definer saksbehandlermeny» | Her kan du sette på hvem som skal ha tilgang til å være saksbehandler. |