Sending av eFaktura til deres kunder:
Velg aksesspunkt i menyen for eFaktura på fanen for salgsinformasjon på kundekortet. Kunde må ha utfylt riktig organisasjonsnummer (om du legger inn organisasjonsnummer på en kunde vil valget for aksesspunkt settes automatisk på kundekortet dersom de er registrert ELMA registeret for mottak av EHF).
Sjekk av aksesspunkt for allerede opprettede kunder:
Hvis du har registrert organisasjonsnummer på dine kunder og vil at de kundene som er registrert i Elma automatisk skal settes til EHF faktura (Aksesspunkt) så finnes det en egen sjekk rutine på det i Cordel.
Gå i kunderegisteret – konfig. – sjekk aksesspunkt. Alle kunder som har organisasjonsnummer registrert på kundekortet og er registrert i ELMA vil nå settes til EHF (aksesspunkt). Hvis disse kundene har «faktura på e-post» avkryssing på seg så må det fjernes slik at faktura ikke sendes i to kanaler. Dette kan fjernes via en justeringsrutine. Ta kontakt med oss for bistand til dette.
Krav til felter for å få sende eFaktura:
På fakturaen:
- Fakturanummer
- Fakturadato
- Deres ref.
- Levert dato
- Forfallsdato
På kunden:
- Navn
- Adresse
- Ord.nr.
Sending av eFaktura
eFakturaene sendes på samme måte som vanlig faktura. Ved å velge utskrift i fakturaregisteret vil fakturaene til de kundene som er satt opp med eFaktura automatisk bli sendt elektronisk når man AKTIVERER utskrifts-definisjonen. Les om nye rutiner i Cordel ang. automatisk utsendelse av EHF her.
Cordel gir melding på hvordan sendingen av eFakturaen gikk. Ønsker man en utskrift av sendt eFaktura ved sending så kan dette aktiveres, eller man kan ta en forhåndsvisning av fakturaen og trykke på «skriv ut alle sider».