Send dine tilbud og ordre til kunder eller samarbeidspartnere for elektronisk signering direkte fra Cordel!
Når modulen er ferdig satt opp for en bruker vil utskrifter fra ordre og tilbud ha en knapp som heter «Til signering». Ønsker du å komme i gang med elektronisk signering? Les mer og bestill her
Fra Cordel vil du ha mulighet til å sende til flere enn en mottaker. Avsender vil være koblet opp mot din bruker i Cordel og hver bruker må derfor ha sin egen unike pålogging. Valgfritt antall brukere kan benytte tjenesten.
Dokumenter sendt til signering vil bli lagret under ordren/tilbudet sine dokument og under kundens dokument. I dokumentfanen vil du enkelt se status for dokument sendt til signering og hvor i signeringsprosessen dokumentet er. I dokumentfanen vil man finne tre felt som gir informasjon om filene som er sendt til signering. Disse er:
- Status Signering – viser hvor i signeringsprosessen dokumentet er.
- Sendt til Signering – et kryss som viser om dokumentet er sendt til signering eller ikke.
- Signerings-ID – identifikator på dokumentet i systemet for signering.
Ved å dobbeltklikke på dokumentlinjen eller trykke på «Vis Dokument» vil filen vises. Hvis du trykker på «Forandre» eller bruker hurtigtast «F» på dokument med en Signerings-ID vil redigeringsvindu for signering bli åpnet.
Slik sender du tilbud til elektronisk signering fra Cordel
Du kan utarbeide standardtekster som skal brukes via basisregister – standardtekster.
For å sende tilbud og ordre til elektronisk signering gjør følgende:
Se video for hvordan du benytter elektronisk signering i Cordel her.
1. Velg «Utskrift» og ønsket utskriftdefinisjon.
2. Klikk «Til signering». Her vil du kunne legge til evt. vedlegg om ønskelig. Klikk på «Legg til vedlegg» og velg PDF-filene du ønsker.
3. Velg mottaker. For å legge til mottaker manuelt velg «Ny mottaker». For å hente mottaker fra kundekort velg «Hent mottaker». I dette tilfellet velger vi «Hent mottaker».
4. Velg mottakerne du ønsker å sende til.
5. Klikk «OK».
6. Klikk «Aktiver signering»
Kontrakten vil nå sendes til avsender og mottaker.
Når begge parter har signert vil PDF med kontrakt og bekreftet signatur legge seg under dokument i egen mappe til det aktuelle tilbudet eller ordren.
Tjenesten for elektronisk signering leveres i samarbeid med Scrive og er tilgjengelig for brukere av Cordel 2.0 som har skyløsning via Cordel Norge AS.