Dersom man ønsker kan man, ved sending av elektronisk bestilling, sette på ønsket leveringsadresse på bestillingen for å få varene levert på gitt adresse. For å gjøre dette må du fylle ut feltene på «Vareadresse» under fliken «Generell info» på bestillingen i Cordel. I denne artikkelen vil vi forklare hvordan man skal fylle ut informasjonen dersom leverandøren benytter seg av EFO/NELFO formatet på bestillingsfilen som blir sendt fra Cordel.
Dersom leverandøren din benytter seg av EFO/NELFO 4.0 (som for eksempel Ahlsell) er det viktig å fylle inn disse feltene på riktig måte med rett informasjon slik at informasjonen kommer frem til leverandøren. Da må du legge inn varemottakers navn i første vareadressefelt, adressen i andre vareadresse felt i tillegg til postnummer og poststed. Dersom du ikke følger dette, kan du oppleve at informasjonen ikke kommer frem til leverandøren og dermed får du varene levert på ditt standard leveringssted.
Eksempel:
Jeg skal bestille varer til en ordre hvor Kari Hansen er kunden og skal ha varene levert hjem til kundens adresse som er Håndverksveien 21, 0494 Oslo. Da må jeg legge inn informasjonen på følgende måte på bestillingen dersom leverandøren benytter seg av EFO/NELFO 4.0 formatet:
Eksempler på leverandører som bruker EFO/NELFO formatet ved elektronisk bestilling
- Ahlsell
- Heidenreich
- Otra
- Solar
- Elektroskandia
- Berggård Amundsen
- Onninen
- Høiax