Knytte en vare til et produktark
Først må man ha selve produktarket og lagre det i en egen mappe på server/pc dersom de ikke blir ivaretatt gjennom en portal som for eksempel nrfportalen. Disse produktarkene er viktig å ta vare på i all fremtid selv om varen ikke lenger er «i bruk» ettersom man fortsatt kan trenge å generere dokumentasjon med denne varen.
Etter du har lagret produktarket går du inn i prisboka i Cordel. Den finner du under menyvalget «Salg / Kalkyle», deretter «Varer / Prisbok». Gå så inn på varen ved å dobbeltklikke på den. Velg så knappen som heter «Vare Url (Shift + F11)» for å legge inn produktarket på varen. Her velger du først hva slags type dokument det er og så finner du filen ved å trykke på nedtrekksmenyen under Url, browser deg frem til produktarket og dobbeltklikker på den før du trykker på «Lagre» 2 ganger. Slik jobber du deg gjennom varene for å legge til produktarkene dersom det trengs.
Leverandører / Mål&Vekt (F3) | Leverandør må være koblet til varen, dersom leverandørliste skal genereres automatisk |
Produktinfo (Alt + F4) | Automatisk oppslag i eksterne registre for produktinfo |
Vare Url (SHFT + F11) | Her kan en legge inn egne (individuelle) linker – hvis register ikke finnes |
FDV (12) | Innlegging av FDV informasjon vedr. drift- og vedlikehold |
FDV Dokumentasjon på en vare/produkt
Dersom det ligger produktinfo på varen kan du klikke få opp dette ved å trykke på «Produktinfo (Alt + F4)»-knappen inne på varen i prisboka og få opp bilde og mulighet for å se FDV Dokumentasjonen.
Det er dette produktarket overfor som kommer med som et vedlegg på FDV dokumentasjonen dersom man har valgt at dette produktet skal dokumenteres. Ved å trykke på knappen «FDV (F12)» på en vare (eller en pakke) kan man legge inn standarder for drift- og vedlikeholdsinstrukser som skal benyttes på denne varen i Sluttdokumentasjonen. Man skriver inn instruksen på de forskjellige punktene og kan legge til intervaller for når dette skal utføres/gjøres. Dersom man ønsker å ta i bruk flere av feltene under kan man trykke på knappen til høyre for feltene (markert med oransje ring på bildet under) for å legge ledetekst og mulighet for å fylle ut instruksen, samt velge om intervall skal kunne settes på eller ikke for denne instruksen.
Det man fyller inn på disse feltene kan man da bruke når man genererer sluttdokumentasjonen på en ordre. Ønsker man å legge til instrukser på generell basis (alle produkter/komponenter(systemer) går man inn på en ordre og klikker seg inn på «FDV (F11)»-mappen, trykker så «Konfig.» og velger «Instrukser».
FDV Dokumentasjon på en pakke
De samme mulighetene for å legge inn drift- og vedlikeholds instrukser ligger også på en pakke. Man går da inn i pakken og trykker på knappen «FDV (F11)». I tillegg har man muligheten til å legge inn «Faglig utførelse» på pakken som følger med over i sluttdokumentasjonen.