Opplever du at e-post sendt fra Cordel havner i spamfilteret til mottaker? Da kan det være lurt å sjekke følgende:
Har du ulike domener konfigurert?
Vi opplever at kunder som har særlige utfordringer med at e-post sendt via Cordel havner i mottakers spamfilter har ulike domener konfigurert.
E-post sendes gjerne fra et eget domene, mens det via DKIM er konfigurert med onmicrosoft.com eller lignende. Dette skaper da en «DKIM misalignment» som vil øke muligheten for at e-postene havner i spamfilteret til mottakeren.
Løsningen på overnevnte problem er at din e-postleverandør endrer domenet på DKIM, slik at dette samsvarer med det ordinære domenet e-posten sendes fra.
Det er viktig å understreke at dette ikke løser alle tilfeller med at e-post havner i spamfilter. Oppsett på spamfilter er individuelt, og noen har strengere krav enn andre. Det finnes ikke et filter som klarer å hindre at alle «gode» e-poster havner i spamfilter.
Tips: Det kan med jevne mellomrom være lurt å sjekke spamfilteret for å se om noen ordinære e-poster har havnet der ved en feil. Om det er tilfeller hvor ordinære e-poster fra «trygge» avsendere gjentatte ganger havner i spam, husk at du har mulighet til å godkjenne avsender for å unngå dette i fremtiden.