Cordel kan hente vedlegg til faktura (uavhengig av om faktura skal gå på ehf, epost eller papir) på to måter:
- Fra fakturaens ordres dokumentmappe
- Fra fakturaens egen dokumentmappe
En må ikke lage en faktura fra ordre for å få med vedlegg. På en manuell faktura (ikke fra ordre) kan vedlegg legges i fakturaens dokumentmappe.
NB: det er viktig at fakturautskriften man bruker er satt opp til å hente vedlegg (se bildet).
Slik ser det mest vanlige vedleggs oppsettet ut – det henter dokument fra mappa Fakturavedlegg i ordrens dokumentmappe, samt fra fakturaens dokumentmappe.
Det er kun PDF-filer og bilder som kan legges ved som vedlegg på fakturaer.
Om det finnes del-faktureringer av en ordre kan det for eksempel lages en egen mappe i Dokument på ordren som heter «Sendte Fakturavedlegg» hvor man kan flytte allerede sendte dokumenter som ikke skal være med på neste fakturaer.
For å opprette en egen mappe velg aktuell ordre og gjør følgende:
Stå under Dokument i ordre og velg: Ny –> "Ny mappe" –> skriv mappe beskrivelse, f.eks., «Sendte Fakturavedlegg».