Visning av ordren
Informasjonen er delt i tre underkategorier:
- Ordreinfo: Nåværende visning – generell informasjon om ordren.
- Notat: Legg til fritekstnotater relatert til arbeidet.
- Ordre.adm: Se eller legg til medarbeidere som er knyttet til ordren
Ordreinfo
Øverst ser du en toppmeny med følgende valg:
- Arbeidstimer: Registrer arbeidstimer knyttet til ordren.
- Varer: Oversikt over registrerte varer og registrering av nye varer brukt.
- Sjekklister: Tilgang til sjekklister som skal utfylles.
- Dokumenter: Last opp og se dokumenter tilknyttet ordren.
Ordre Informasjon
Denne seksjonen inneholder nøkkelinformasjon for ordren:
- Ordre: Ordrenummeret (eks. 30001).
- Oppstartsdato / Leveringsdato: Start- og sluttdato for oppdraget.
- Stikkord: Kategori eller beskrivelse, f.eks. Varmepumpe.
- Kontaktperson: Se navn og telefonnummer til kontaktperson.
- Du kan bruke telefon- eller meldingsikonene for å ringe eller sende SMS direkte.
Arbeidssted
- Trykk for å vise eller registrere informasjon om hvor arbeidet skal utføres. Du kan bruke GPS-ikonet for å åpne kartvisning av adressen.
Kunde
- Trykk for å vise eller fylle inn kundeinformasjon
Notat
Se og legg til ordrenotat og internnotat i fritekst.
- Trykk på blyanten for å legge til notat i valgt kategori
- Trykk for å legge inn navn og dato
- Fyll ut notatet
- Trykk «Lagre» for å registrere notatet
Jobbnotat
Dersom ordren har minimum en underjobb. Se og legg til jobbnotat, internnotat og servicenotat
- Trykk på blyanten for å legge til notat i valgt kategori
- Trykk for å legge inn navn og dato(valgfritt)
- Fyll ut notatet
- Trykk «Lagre» for å registrere notatet
- Trykk
for å lukke jobbnotat og returnere til ordrenotat
Brukertips
Ordrenotat er som standard satt opp til å følge fakturaen.
Ordre adm.
Jobb
Her kan du velge hvilken jobb innenfor ordren medarbeiderne skal bemannes på.
- Trykk på nedtrekksmenyen og velg riktig jobb
Opprette ny jobb
- Du kan legge til en ny jobb ved å trykke på pluss-ikonet (+) til høyre.
- Fyll ut jobbnummer og beskrivelse
- Det er kun mulig å legge til jobber dersom ordren allerede har en eller flere eksisterende jobber.
- Jobben opprettes etter regning. Dersom det skal være en jobb etter fastpris må det endres av kontoret.
Medarbeidere
- Se eller legg til medarbeidere som er knyttet til ordren. Det er kun hovedansvarlig, kontoret og de som eventuelt er definert som «arbeidsleder/formann» i medarbeiderregisteret i Cordel som kan legge til flere medarbeidere på ordren, samt bytte hovedansvarlig fra Cordel Ute.
- Stjerneikonet markerer hovedansvarlig
- Melde arbeidet fullført - hovedansvarlig vil kunne melde ordren fullført på vegne av alle deltakere. Deltakere vil kun melde fullført på vegne av seg selv.
Brukertips
Ordre/jobb forsvinner fra andre enheter om det ferdigmeldes. Det er derfor viktig å avklare at alle deltakere har registrert alt de skal, dersom man skal ferdigmelde på vegne av andre.