|
1. Funksjoner, sammenhenger og dataflyt
|
|
2. Metode for beregning av ind. kostnader og nøkkeltall
|
|
3. Metode for beregning av resultat pr. prosjekt |
4. Prosjektordre
|
|
5. Ordremetode
|
6. Periodisering
|
|
7. Produsert verdi
o Alt 2 : %-Andel av totalbeløp pr. hovedpost eller NS-kode
o Vurdering (prosjektleder) o Oppmåling /kontroll |
|
8. MedgåttFaktisk forbruk av direkte kostnader. Deles inn i:
|
9. Jobber (aktiviteter)
|
|
10. Framdriftsplan og -kontrollGrafisk oversiktsdiagram (Ganntskjema) som inneholder jobber, og som viser rekkefølge og kalkulert tids-utstrekning på jobbene. |
|
11. TimekontrollKontroll og status med timeforbruket pr. jobb og for prosjektet totalt (sum jobber).
|
|
12. KontraktsendringerTillegg eller fradrag på poster som finnes i kontrakts-spesifikasjonen. Opprettes i et eget fane og spesifiseres med mengde pr. post. For hver post i kontrakten kan en produsere og fakturere:
Dersom kontraktsendringer skal faktureres separat må de håndteres som tilleggsordrer! |
|
13. TilleggsordrerTillegg som normalt ikke kan knyttes direkte til poster i kontraktspesifikasjonen eller som er medtatt der, kan opprettes som tilleggsordrer. Det finnes 2 typer tilleggsordrer:
|
|
14. InnkjøpsplanOversikt (liste) av poster for planlegging av direkte kjøp til prosjektet, samt kontroll med framdriften på disse. Antall poster opprettes fritt. Innkjøpsplanen vil normalt omfatte poster det er leveringstid på utstyret. Inneholder flere funksjoner:
|
|
15. FakturaplanEt eget register for planlegging og kontroll med faktureringen på et prosjekt. Registeret inneholder også funksjon for automatisk oppretting av avdragsnotaer for et prosjekt ut fra ordremetode og prosjektopplysninger. Fra registeret kan en opprette fakturaer og det blir automatisk oppdatert etter hvert som fakturering skjer og nye tilleggsordrer opprettes |